SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.38 número01Opções político-institucionais de sistemas municipais de ensino: para onde caminha a gestão democrática do ensino público? índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Roteiro

versão On-line ISSN 2177-6059

Resumo

CAMARGO, Renata Gomes  e  FREITAS, Soraia Napoleão. Altas habilidades/superdotação e dificuldades de aprendizagem: um estudo relacional. Roteiro. UNOESC [online]. 2013, vol.38, n.01, pp.195-210. ISSN 2177-6059.

Addressing characteristics as High Skills/Giftedness and Learning Disabilities requires the researcher to reflect the challenge of relational form on the implications for teaching these students that show. This article addressed the relationship that, from a case study of a 12 year old boy who had both features, starting with a qualitative research tool and a structured interview conducted with the student and their teacher in second half of 2010. The most significant results of the research are related to the perception of the different expressions that intelligence of students with High Skills/Giftedness can take that and encouraged in the classroom can be qualifying their learning.

Palavras-chave : High Skills/Giftedness; Learning Disabilities; Interaction.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )