SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.38 número02As novas diretrizes para o ensino médio e os “antigos” desafios escolaresA concentração da pós-graduação nos grandes centros: um estudo a partir das mesorregiões do estado de Santa Catarina índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Roteiro

versão On-line ISSN 2177-6059

Resumo

ALMEIDA, Natália Regina de  e  LEITE, Siomara Borba. Disciplina pesquisa em educação: métodos e técnicas como ações teóricas. Roteiro. UNOESC [online]. 2013, vol.38, n.02, pp.273-288. ISSN 2177-6059.

This text provides a discussion on the content of discipline Research in Education - discipline that is intended to teach the research activity in the field of knowledge in education. With concern in discussing the meaning of discipline and its importance in the formation of the researcher, the central argument of this text is that the methodological choice and construction of research instruments actionsare guided by epistemological perspective. Considering, the assumption that the choice of a specific research method and the definition of procedures for the empirical work actions are supported by a certain form of epistemological understanding, will present the arguments that highlight the importance of epistemological orientation on the investigative process.

Palavras-chave : Research in Education; Methods and Techniques; Epistemological Assumptions; Theoretical Construction.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )