SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.38 número02A concentração da pós-graduação nos grandes centros: um estudo a partir das mesorregiões do estado de Santa CatarinaProfessores e tecnologias digitais no ensino superior: tendências de uso e implicações para a subjetividade de professores índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Roteiro

versão On-line ISSN 2177-6059

Resumo

MACHADO, Laêda Bezerra; AZEVEDO, Márcia Ferreira de  e  FREIRE, Suelen Batista. O “bom” professor universitário nas representações sociais de estudantes de pedagogia. Roteiro. UNOESC [online]. 2013, vol.38, n.02, pp.311-336. ISSN 2177-6059.

This article discusses the social representations of “good” university professor among students of Pedagogy. This is a study guided by the theory of social repre­sentations. The research was qualitative involving 220 students. The data collection instrument was a questionnaire containing a test of free association of words. The words were processed by EVOC. The results pointed to a social representation of “good” teacher-centered practical elements that constitute the conduct of a trader. In this sense, the “good” teacher would be a dedicated professional, responsible, diligent, competent, experienced, ethical, empathetic, wisely, teaching, knowledge and respect students.

Palavras-chave : Good Teacher; Social Representations; Students.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )