SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.38 número02Professores e tecnologias digitais no ensino superior: tendências de uso e implicações para a subjetividade de professoresAvaliando a formação inicial: a percepção de acadêmicos de um curso de licenciatura em educação física índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Roteiro

versão On-line ISSN 2177-6059

Resumo

CORREA, Alessandra. Saberes docentes no ensino da estatística: a interdisciplinaridade como eixo mobilizador no ensino médio. Roteiro. UNOESC [online]. 2013, vol.38, n.02, pp.365-384. ISSN 2177-6059.

The knowledge teachers mobilized by high school math teachers in their teaching practices of Statistics were the object of this research. When you open an analytical field, the research sought to diagnose and understand the knowledge put into action in teaching statistical content. The analysis focused on the Discursive and Textual analysis is characterized as a qualitative approach, analytical and comprehensive. From the replies to a questionnaire applied to high school teachers, it was realized that the knowledge of educational sciences are present in teaching practices and interdisciplinarity, one of the organizers of the education-related statistics.

Palavras-chave : Teachers’ Knowledges; Education Statistics; High School; Interdisciplinarity.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )