SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.41 número1Narrativas da experiência na pesquisaformação: do sujeito epistêmico ao sujeito biográficoA pesquisa narrativa na formação de professores: aproximações que se potencializam índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Roteiro

versão impressa ISSN 0104-4311versão On-line ISSN 2177-6059

Resumo

SUSSEKIND, Maria Luiza  e  LONTRA, Viviane. Life stories as complicated conversations: telling about research within teacher's education. Roteiro. UNOESC [online]. 2016, vol.41, n.1, pp.87-108. ISSN 2177-6059.  https://doi.org/10.18593/r.v41i1.9263.

Betting on "inventing" fieldwork to account for multi-sited research and practice within teacher education considering that we inhabit universities, schools, memories and many spacetimes within our networks of knowledge and subjectivities we need to work with invented methodologies from the "doing together" created in the contexts of ELS, as the many uses of narrative and conversations. Taking curricula as "complicated conversation" that unfolds in a profusion of narratives here interpreted under the idea of curriculum as educational, political epistemological and methodological crossings.

Palavras-chave : Multi-Sited Research; Teacher's Education; Life stories; Everyday Life Studies; Curriculum as Complicated Conversations; Investigaciones Multilocalizadas; Formación Docente; Narrativas; Estudios del Cotidiano; Currículos como Conversas Complicadas.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )