SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número03Experiência e formação experiencial: a especificidade dos adquiridos experienciaisLinguística da enunciação e ergologia: um diálogo possível índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Educação UNISINOS

versión On-line ISSN 2177-6210

Resumen

CUNHA, Daisy Moreira. Lições de pedra: das minas de saberes e valores. Educação. UNISINOS [online]. 2009, vol.13, n.03, pp.228-235. ISSN 2177-6210.

Based on the Ergology perspective of human activities, this paper aims to discuss the theoretical production on work in the context of an experience of “Dynamic and Amplified Scientific Community of Three Poles” developed by researchers and mining sector workers.

Palabras clave : Work; Activity; Knowledge; Ergology Approach; Mining Activity Sector.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )