SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número01La infancia en los actuales contextos tecnológicos: Una reinterpretación de las prácticas en el proceso de construcción de la corporeidad infantil.Currículo e competências: a reforma do ensino médio e as apropriações pelas escolas índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação UNISINOS

versão On-line ISSN 2177-6210

Resumo

PENNA, Marieta Gouvêa de Oliveira. Relações entre professores e alunos: algumas considerações sobre a indiscipline. Educação. UNISINOS [online]. 2010, vol.14, n.01, pp.11-16. ISSN 2177-6210.

In discussing about teachers’ work, a fundamental aspect to be analyzed is on the objective conditions of the teaching profession, respecting the relationships established by teachers with their students at school. For teachers, the main difficulties faced in teaching practice are the non-cooperation from families as well as the students’ indiscipline. However, educating the students gives prestige to teachers, considering the position they occupy in society.

Palavras-chave : Relationship Teacher vs. Student; Teaching Function; Indiscipline; Social Position.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )