SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número03El rigor científico y sus consecuencias biopolíticas como propedéutica para una filosofía de la educaciónDa ética ambiental à agroecologia: contribuições do ensino de Filosofia para a educação agrícola índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação UNISINOS

versão On-line ISSN 2177-6210

Resumo

BATISTA, Gustavo Araújo. Um ensaio sobre algumas categorias do pensamento filosófico-educacional de John Locke. Educação. UNISINOS [online]. 2010, vol.14, n.03, pp.174-185. ISSN 2177-6210.

This text has as purpose to show some of the categories of John Locke’s (1632-1704) philosophical and educational thinking, in order to make an essay of a possible way through which they would be related. In this way, these categories would be, in fi rst instance, the elements that articulate his thought, in order to, with it, in last instance, constitute themselves to be the keys to one think about the importance of the teacher’s rigorous, methodical and systematical philosophical breeding.

Palavras-chave : Education; Philosophy; John Locke.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )