SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 issue43SUPERVISED INTERNSHIP IN THE PEDAGOGY COURSE: WHAT THE PEDAGOGICAL PROJECTS SAY AND WHAT SENSES PRODUCED BY GRADUATESTRAINING A COMPETENT TEACHER: FOR A PEDAGOGICALLY ORIENTED TEACHING, PROMOTING AN AUTHENTIC SUBJECTIVITY author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Share


Revista Práxis Educacional

On-line version ISSN 2178-2679

Abstract

LANEVE, Cosimo  and  MARGIOTTA, Rosatilde. ENSINANDO A ENSINAR: DIRETRIZES E ESTRATÉGIAS PARA MELHORAR A FORMAÇÃO DE PROFESSORES NO ENSINO SUPERIOR. Práx. Educ. [online]. 2020, vol.16, n.43, pp.134-141.  Epub Nov 24, 2023. ISSN 2178-2679.  https://doi.org/10.22481/rpe.v16i43.6929.

Resumo: O debate sobre a qualidade da formação de professores universitários é mais do que nunca uma questão relevante. É um tópico que frequentemente aparece em periódicos especializados sobre ensino superior frequentemente examinado no contexto científico. Este artigo aborda algumas dessas questões complexas e as ilustra com exemplos retirados de um estudo da Universidade de Bari.

Keywords : Formação de professores; Ensino superior; Ensino centrado no estudante.

        · abstract in English | Spanish     · text in English     · English ( pdf )