SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número43ESTÁGIO SUPERVISIONADO NO CURSO DE PEDAGOGIA: O QUE DIZEM OS PROJETOS PEDAGÓGICOS E QUAIS SENTIDOS PRODUZIDOS POR EGRESSOSFORMAR UM PROFESSOR COMPETENTE: POR UM ENSINO PEDAGÓGICO, PROMOVENDO UMA SUBJETIVIDADE AUTÊNTICA índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Práxis Educacional

versão On-line ISSN 2178-2679

Resumo

LANEVE, Cosimo  e  MARGIOTTA, Rosatilde. TEACHING TO TEACH: GUIDELINES AND STRATEGIES TO IMPROVE TEACHER TRAINING IN HIGHER EDUCATION. Práx. Educ. [online]. 2020, vol.16, n.43, pp.134-141.  Epub 24-Nov-2023. ISSN 2178-2679.  https://doi.org/10.22481/rpe.v16i43.6929.

Abstract: The debate on the quality of university teacher education is more than ever a relevant issue. It is a topic which frequently appears in specialized journals about Higher Education and is often examined in a scientific context. This article takes up some of these complicated issues and illustrates with examples taken from a study at the University of Bari.

Palavras-chave : Teacher training; Higher education; Student-centred learning.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Inglês     · Inglês ( pdf )