SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.32 número01Visión de la II Conferencia Mundial de Educación Superior (CMES, 2009)Pedagogia universitária: a aprendizagem docente como um desafio à professoralidade índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Acta Scientiarum. Education

versão On-line ISSN 2178-5201

Resumo

PINTO, Maria das Graças Gonçalves. O lugar da prática pedagógica e dos saberes docentes na formação de professores. Acta Scientiarum. Education [online]. 2010, vol.32, n.01, pp.111-117. ISSN 2178-5201.

This paper proposes to reflect about teacher training, focusing on an analysis of the teacher's knowledge built up over the pedagogical practice. The reflections presented here come from a study conducted in the doctoral level, specifically with regard to teacher education, although for this text, issues have been brought related to teacher education in their most conceptual and epistemological aspects, through a bibliographical study. The theoretical support is based, among others, on Cunha (2003), Tardif (2001; 2002), Pimenta (2000) and Pimenta and Anastasiou (2002).

Palavras-chave : Epistemology of Practice; Teacher's Knowledge; Teaching Practice.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )