SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.32 número02As vozes de uma política de ensino de língua estrangeira moderna na educação básica no Estado do ParanáProposta de atividade de campo para o ensino de biodiversidade usando formigas como modelo índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Acta Scientiarum. Education

versão On-line ISSN 2178-5201

Resumo

SOUSA, Sidnei de Oliveira. Aprendizagem baseada em problemas como estratégia para promover a inserção transformadora na sociedade. Acta Scientiarum. Education [online]. 2010, vol.32, n.02, pp.237-245. ISSN 2178-5201.

Current essay contributes towards the evaluation of the Problem-Based Learning (PBL) methodology as a didactic strategy in the formation of students capable of critical thought, collective social activities and social commitment. After analyzing the role of education within the context of social change, research highlights that PBL students experience politics, develop the critical sense and are aware of their reality. Through the solution of problems, a microcosm of real life, the students take a stance by refusing any fatalistic ideology of a reality that they know to be indeterminate and is capable of transformation through their own insertion in the world.

Palavras-chave : PBL; Education; Politics; Democracy.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )