SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 número02Considerações em torno da origem de uma verdade historiográfica: o Tratado de Methuen (1703), a destruição da produção manufatureira em Portugal, e o ouro do BrasilInfância e educação civilizadora na literatura brasileira índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Acta Scientiarum. Education

versión On-line ISSN 2178-5201

Resumen

SADDI, Rafael. O parafuso da didática da história: o objeto de pesquisa e o campo de investigação de uma didática da história ampliada. Acta Scientiarum. Education [online]. 2012, vol.34, n.02, pp.211-220. ISSN 2178-5201.

During the last decade, a paradigmatic transformation has began in brasilian History Didactics. The present paper aims to contribute to this change by defining the object of research and the investigation field of an amplified History Didactics. For this, it analyses what is the standard opinion about History Didactics and what are the mains reformulations provided by this paradigmatic transformation. Finally, it presents, along the lines of german literature, a definition about the object of research and the investigation field of the amplified History Didactics.

Palabras clave : History Didactics; Historical Counsciousness; History Teaching.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )