SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.35 número02Constituição da política do ensino fundamental de nove anosGrupo colaborativo e formação docente: diálogos (trans)formadores com uma professora universitária iniciante índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Acta Scientiarum. Education

versión On-line ISSN 2178-5201

Resumen

FAVERO, Altair Alberto  y  TAUCHEN, Gionara. Docência na educação superior: tensões e possibilidades de gestão da profissionalização. Acta Scientiarum. Education [online]. 2013, vol.35, n.02, pp.235-242. ISSN 2178-5201.

Current analysis discusses and reflects on the tension points between the professor as researcher and the researcher as professor within the university professorship and also analyzes the dilemmas of the complex situation in the professionalization of teaching in higher education. Partial results of current qualitative, hermeneutic and exploratory research show the need for a continuous reprofessionalization process involving the professors’ professional, personal and institutional development.

Palabras clave : Teaching Dimensions; Institutional Development; Educational Management.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )