SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.35 número02Constituição da política do ensino fundamental de nove anosGrupo colaborativo e formação docente: diálogos (trans)formadores com uma professora universitária iniciante índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Acta Scientiarum. Education

versão On-line ISSN 2178-5201

Resumo

FAVERO, Altair Alberto  e  TAUCHEN, Gionara. Docência na educação superior: tensões e possibilidades de gestão da profissionalização. Acta Scientiarum. Education [online]. 2013, vol.35, n.02, pp.235-242. ISSN 2178-5201.

Current analysis discusses and reflects on the tension points between the professor as researcher and the researcher as professor within the university professorship and also analyzes the dilemmas of the complex situation in the professionalization of teaching in higher education. Partial results of current qualitative, hermeneutic and exploratory research show the need for a continuous reprofessionalization process involving the professors’ professional, personal and institutional development.

Palavras-chave : Teaching Dimensions; Institutional Development; Educational Management.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )