SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.36 número02Despesas com manutenção e desenvolvimento da educação superior no estado do Paraná: um estudo comparativo do período de 2003 a 2010Avaliação da quantidade e qualidade de professores para a efetiva implementação do currículo de física do certificado nigeriano em educação índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Acta Scientiarum. Education

versão On-line ISSN 2178-5201

Resumo

SOUZA, Roger Marchesini de Quadros. The institutional program scholarship for new teachers in a university of greater São Paulo: testimonials, contradictions and some considerations. Acta Scientiarum. Education [online]. 2014, vol.36, n.02, pp.309-316. ISSN 2178-5201.

Current article briefly discusses issues related to the devaluation of teaching (and consequent crisis in teachers´ education programs in Brazil) and to some government initiatives including Higher Education Institutions and Public Policies, to valorize the teaching profession and overcome crises. Based on the Program for Teaching Education, organized by a University of the Greater São Paulo, Brazil, and on the author’s experience in PIBID (Programa Institucional de Bolsas de Iniciação à Docência - Institutional Scholarship for New Teachers), the essay provides the positive impacts, contradictions and some considerations on its implementation foregrounded on the written record of teachers’ testimonials on the Program.

Palavras-chave : Teacher Education Programs; Devaluation of the Teaching Profession; PIBID.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )