SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.37 número2Dilemas das políticas brasileiras de escolarização no início do século XXI: democratização, cidadania e justiça socialFormação de professores e educação à distância no Estado de São Paulo, Brasil: uma análise da produção (2000 - 2010) índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Acta Scientiarum. Education

versão On-line ISSN 2178-5201

Resumo

CALDERON, Adolfo Ignacio  e  LOURENCO, Henrique da Silva. Academic rankings in higher education: mapping of its expansion in the ibero-american space. Acta Scientiarum. Education [online]. 2015, vol.37, n.2, pp.187-197. ISSN 2178-5201.  https://doi.org/10.4025/actascieduc.v37i2.23394.

Academic ranking for mapping its expansion in Ibero-American space is discussed, focusing mainly on rankings enhanced by the private sector, particularly the publishing market. An exploratory research was conducted by documentary and bibliographic analyses on data disseminated on the Internet. The research reveals the lead taken by Spain in terms of international rankings production, with visible regional impact, coupled to three Latin American countries (Chile, Brazil and Mexico) with well-defined and established academic ranking foregrounded on their national realities.

Palavras-chave : University Rankings; University; Educational Evaluation.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )