SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.38 número2Políticas públicas/estatais: contribuição para o estudo da relação estado-sociedadeHistória da meninice afro-brasileira: disciplinarização, aprendizado e ludicidades oitocentistas em mananciais literários índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Acta Scientiarum. Education

versão impressa ISSN 5178-5198versão On-line ISSN 2178-5201

Resumo

SEIBT, Cezar Luís. Finitude - the root of educability in the human being. Acta Scientiarum. Education [online]. 2016, vol.38, n.2, pp.173-179. ISSN 2178-5201.  https://doi.org/10.4025/actascieduc.v38i2.27936.

The phenomenon of education, foregrounded on certain ideas by Heidegger, with special reference to finitude and the meaning of being, is analyzed. Current paper shows the basis of education within the original comprehensive opening of the human being, within the characteristics of the project of have-to-be, present in humans and absent in other beings. Results show that the concept reveals no objective and universalizing alternative. The only alternative is to put on the way and always prepare the subject Dasein as from himself, allowing him to be aware and available for the occurrence of world.

Palavras-chave : Heidegger; Education; Authenticity; Hermeneutics.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )