SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número39Inspeção técnica como dispositivo de formação de professores: estratégia de produção de um modelo escolar em Minas GeraisEstratégias editoriais e territorialização do campo pedagógico: um livro de Sampaio Dória sob a pena do editor da Biblioteca de Educação índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


História da Educação

versão impressa ISSN 1414-3518versão On-line ISSN 2236-3459

Resumo

NERY, Ana Clara Bortoleto. Educational culture and teachers training: the library of normal school of Piracicaba (1911-1920). Hist. Educ. [online]. 2013, vol.17, n.39, pp.23-38. ISSN 2236-3459.  https://doi.org/10.1590/S2236-34592013000100003.

Thinking the library at training school for teachers as a space that organizes the educational culture, this paper has as its object the library of Normal School of Piracicaba, interior of São Paulo, between the years 1911 and 1920. Constituted along the life cycle of Complementary School of Piracicaba (1896-1911) and officialized starting from 1911, the library, besides being a place for teaching education at Normal School and for the student-reader, plays the role of organizing and disseminating a particular educational culture when select, order and deliver a group of knowledge proper to the teaching profession. About the study of educational culture focuses the analysis of this library.

Palavras-chave : Educational Culture; School Library; Normal School.

        · resumo em Português | Espanhol | Francês     · texto em Português     · Português ( pdf )