SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número42O caderno de uma professora-aluna e as propostas para o ensino da aritmética na escola ativa (Minas Gerais, década de 1930)Desenho e geometria na escola primária: um casamento duradouro que termina com separação litigiosa índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


História da Educação

versão On-line ISSN 2236-3459

Resumo

COSTA, David Antonio da  e  COSTA, David Antonio da. The conceptions and contributions of Pestalozzi, Grube, Parker and Dewey for teaching arithmetic in elementary level: the concept of number. Hist. Educ. [online]. 2014, vol.18, n.42, pp.37-59. ISSN 2236-3459.  https://doi.org/10.1590/S2236-34592014000100003.

This article discusses the concepts related to teaching Arithmetic of Pestalozzi, Grube, Parker and Dewey. These concepts permeate time and leave traces in the textbooks used. Focusing research on the concept of number present in textbooks reveals important contributions of these authors in the constitution of Arithmetic as school subject in Brazil.

Palavras-chave : Educational Planning; Normative Planning; Latin America; Cadernos de Pesquisa..

        · resumo em Português | Espanhol | Francês     · texto em Português     · Português ( pdf )