SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24A EDUCAÇÃO EPISTOLAR: OS INTERCÂMBIOS DE CARTAS ENTRE MULHERES BURGUESAS COMO FUENTES DE DESARROLLO PESSOAL NA INGLATERRA VITORIANANARRATIVAS DO ESPAÇO HABITADO: sensibilidades no estudo dos prédios escolares de Porto alegre/rs (1940/1980) índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


História da Educação

versão impressa ISSN 1414-3518versão On-line ISSN 2236-3459

Resumo

THIES, Vania Grim. WRITTEN HERITAGE: NON-SCHOOL NOTEBOOKS AND THEIR RELEVANCE FOR WRITTEN CULTURE. Hist. Educ. [online]. 2020, vol.24, e99000.  Epub 21-Fev-2020. ISSN 2236-3459.  https://doi.org/10.1590/2236-3459/99000.

The purpose of this paper is to analyze 55 non-school notebooks. The contents of those artifacts were classified into 10 different categories. Seeking to contribute to the field of History of Education, we conclude that the use of notebooks with no schooling purpose includes multiple records, such as registering what happened during a day, registering accounts, keeping memories, describing recipes, and other. They become, therefore, written heritage.

Palavras-chave : History of Education; written culture; written heritage; non-school notebooks.

        · resumo em Português | Espanhol | Francês     · texto em Português     · Português ( pdf )