SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24NARRATIVAS DO ESPAÇO HABITADO: sensibilidades no estudo dos prédios escolares de Porto alegre/rs (1940/1980)ACESSÍVEL, DESENVOLVIMENTISTA E RENOVADA: AS PERSPECTIVAS SOBRE A ESCOLA PRIMÁRIA NO DISCURSO CIENTÍFICO DA REVISTA BRASILEIRA DE ESTUDOS PEDAGÓGICOS (1950-1971) índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


História da Educação

versão impressa ISSN 1414-3518versão On-line ISSN 2236-3459

Resumo

PAULILO, André Luiz. CASES AND HISTORIES OF TEACHING PROFESSIONALISATION IN EDUCATION INSTITUTE FROM CAPITAL OF BRAZIL (1928-1935). Hist. Educ. [online]. 2020, vol.24, e87354.  Epub 05-Jul-2020. ISSN 2236-3459.  https://doi.org/10.1590/2236-3459/87354.

This paper investigates teaching cases and histories in capital of Brazil, based on discussions about the creation of the Institute of Education, and questioning the organization of the teaching career between 1928 and 1935. The study suggests that the setbacks and arrangement of the intended teacher formation and recruitment of education staff were remnant of resistance against education reform policies proposed by Fernando de Azevedo and Anísio Teixeira.

Palavras-chave : teachers; formation; teaching profession; education policies.

        · resumo em Português | Espanhol | Francês     · texto em Português     · Português ( pdf )