SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24ESTADO DA ARTE SOBRE EDUCAÇÃO E RELAÇÕES ÉTNICO-RACIAIS (2003-2014): HISTÓRIA DA EDUCAÇÃO DE CRIANÇAS E JOVENS NEGROS(AS)PRÁTICAS DO ENSINO DE MÚSICA E CANTO ORFEÔNICO NO GINÁSIO PARANAENSE (1931-1961) índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


História da Educação

versão impressa ISSN 1414-3518versão On-line ISSN 2236-3459

Resumo

ZALDIVAR, Jon Igelmo; OLMEDA, Gonzalo Jover  e  UCEDA, Patricia Quiroga. “TALK LITTLE AND DO A LOT”: THE CAMPAÑAS DE EDUCACIÓN POPULAR - AN INITIATIVE OF THE UNIVERSITY WORK SERVICE FOR SPANISH UNIVERSITIES (1962-1968). Hist. Educ. [online]. 2020, vol.24, e98035.  Epub 15-Nov-2020. ISSN 2236-3459.  https://doi.org/10.1590/2236-3459/98035.

This paper focuses on the study of the so-called “Campañas de Educación Popular” (CEP) in which 2,800 students from different Spanish universities participated from 1962 to 1968. This educational project can be analyzed as a pioneer university social extension initiative in Spain, which sought to narrow the distances between the university setting and the workers. At the same time the CEP, which had the support of the power structures of the Franco regime, meant an impulse to modernize Spanish society through educational programs during the 1960s.

Palavras-chave : popular education; literacy; servicio universitario del trabajo; campañas de educación popular..

        · resumo em Português | Espanhol | Francês     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )