SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24POR UMA EDUCAÇÃO VISUAL A PARTIR DOS OBJETOS: DEBATES SOBRE O MÉTODO DUPLO-MUSEU APLICADO ÀS EXPOSIÇÕES índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


História da Educação

versão impressa ISSN 1414-3518versão On-line ISSN 2236-3459

Resumo

SOSSAI, Fernando Cesar. BY THE BACKSTAGE OF OECD: CLASHES AND PERSPECTIVES ON EDUCATION AND ECONOMIC DEVELOPMENT (1958-1962). Hist. Educ. [online]. 2020, vol.24, e99293.  Epub 15-Nov-2020. ISSN 2236-3459.  https://doi.org/10.1590/2236-3459/99293.

The article examines the historic emergence process of education as an object of attention by the OECD (1958-1962). Under auspices of historiography and a set of documents collected from the OECD Library & Archives (Paris, France), the article undertakes an analysis on internal clashes and divergent perspectives when was in debates in the OECD’s backstage the role that education should fulfil as a vector of economic development in the states that are united in the Organization.

Palavras-chave : OECD; history of education; economic development..

        · resumo em Português | Espanhol | Francês     · texto em Português     · Português ( pdf )