SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24HISTÓRIA DA EDUCAÇÃO MATEMÁTICA NO CURSO PRIMÁRIO E FORMAÇÃO DE PROFESSORES NO BRASILESPAÇOS DE FORMAÇÃO COMPLEMENTARES DE EDUCADORES DE MATEMÁTICA VENEZUELANA. CASO: ESCOLA VENEZUELANA PARA O ENSINO DE MATEMÁTICA - EVEM índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


História da Educação

versão impressa ISSN 1414-3518versão On-line ISSN 2236-3459

Resumo

DERIARD, Alejandra. MANUALS IN BUENOS AIRES (1967-1987) IN THE SEARCH FOR A “SCHOOL VULGATE”: A NARRATIVE OF A RESEARCH INITIATION PROCESS. Hist. Educ. [online]. 2020, vol.24, e99373.  Epub 05-Jul-2020. ISSN 2236-3459.  https://doi.org/10.1590/2236-3459/99373.

This paper shows research results of an experience of initiation to the research of a group of future teachers of mathematics, in the search for regularities in school manuals of primary schools of Buenos Aires (1967-1987). The conclusions of the work indicate that during the aforementioned period a “school vulgate” has been vehiculized through the manuals, with a unique inclusion of the topics related to set theory, through which children were initiated in the numbering system and in the study of arithmetic operations.

Palavras-chave : manuals; vulgate; primary; math.

        · resumo em Português | Espanhol | Francês     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )