SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24MANUALS IN BUENOS AIRES (1967-1987) IN THE SEARCH FOR A “SCHOOL VULGATE”: A NARRATIVE OF A RESEARCH INITIATION PROCESSTHE DISSEMINATION OF THE MAISON DES PETITS GAMES IN SPAIN author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Share


História da Educação

Print version ISSN 1414-3518On-line version ISSN 2236-3459

Abstract

BURGOS, Cinthia del Carmen Humbría  and  GONZALEZ, Fredy Enrique. ESPAÇOS DE FORMAÇÃO COMPLEMENTARES DE EDUCADORES DE MATEMÁTICA VENEZUELANA. CASO: ESCOLA VENEZUELANA PARA O ENSINO DE MATEMÁTICA - EVEM. Hist. Educ. [online]. 2020, vol.24, e99353.  Epub July 05, 2020. ISSN 2236-3459.  https://doi.org/10.1590/2236-3459/99353.

Estudo qualitativo sobre os espaços de formação complementar de educadores matemáticos, considerando a Escola Venezuelana de Ensino de Matemática. Referentes: História social (Bernal); Epistemologia da Ciência (Toulmin); Campo científico (Bourdieu); Visão sistêmica do ensino de matemática na Venezuela (Beyer). Constatação: os EFC-EMVs são dialógicos, interdisciplinares, geram conhecimento sobre o ensino-aprendizagem de matemática, para a realidade educacional venezuelana.

Keywords : educação matemática; formação complementar; espaços de formação.

        · abstract in English | French | Spanish     · text in English | Spanish     · English ( pdf ) | Spanish ( pdf )