SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25ETNOGRAFIA DA ESCOLA ATRAVÉS DAS MEMÓRIAS DE PRÁTICAS DE ENSINO NAS ILHAS CANÁRIAS (ESPANHA).EQUIDIFFERENÇA E PROPORÇÃO: QUAL A RELAÇÃO DESTES CONTEÚDOS COM O ENSINO DE ÁLGEBRA NA INSTRUÇÃO ELEMENTAR DO FINAL DO SÉCULO XIX E INÍCIO DO SÉCULO XX? índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


História da Educação

versão impressa ISSN 1414-3518versão On-line ISSN 2236-3459

Resumo

ABBA, Maria Julieta  e  STRECK, Danilo Romeu. THE 1918 CÓRDOBA REFORM AND UNIVERSITY INTERNATIONALIZATION IN LATIN AMERICA. Hist. Educ. [online]. 2021, vol.25, e102256.  Epub 30-Abr-2021. ISSN 2236-3459.  https://doi.org/10.1590/2236-3459/102256.

Internationalization is a trend that, in the last two decades, has been firmly established in Latin America. However, this article argues that it is part of a historical process that has been constituted within the region with characteristics of its own. For this reason, this paper aims to identify the contributions of the 1918 Cordoba Reform to the analysis of the university internationalization process in Latin America. A bibliographical and documentary research with a historical content was carried out. Its result points out that the legacy of the reform, with regard to regional integration and the concept of university autonomy, contributes to a view of internationalization rooted in the Latin American context.

Palavras-chave : Latin America; history of education; Córdoba Reform; internationalization; university.

        · resumo em Português | Espanhol | Francês     · texto em Português | Inglês     · Português ( pdf ) | Inglês ( pdf )