SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25EDUCAR É CIVILIZAR: A PEDAGOGIA DOS PERIÓDICOS E DOS PANFLETOS POLÍTICOS DA INDEPENDÊNCIA DO BRASIL (1821-1824)A INDEPENDÊNCIA PERDIDA: REFLEXÕES SOBRE EDUCAÇÃO E MOVIMENTO CABANO NO GRÃO-PARÁ DA AMÉRICA PORTUGUESA (1755-1840) índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


História da Educação

versão impressa ISSN 1414-3518versão On-line ISSN 2236-3459

Resumo

TORO-BLANCO, Pablo. SCHOOL AESTHETICS AND EMOTIONAL REGIMES IN ONE HUNDRED YEARS OF INDEPENDENCE (CHILE, 1910). Hist. Educ. [online]. 2021, vol.25, e106196.  Epub 30-Set-2021. ISSN 2236-3459.  https://doi.org/10.1590/2236-3459/106196.

This paper addresses an episode of promotion of nationalism and patriotism in Chile’s education system; it briefly analyzes this episode based on the concepts of school aesthetics (PINEAU, 2014) and emotional regime (REDDY, 2001). Thus, we study the initiatives developed to aesthetically and affectively build patriotic feelings in the context of the celebrations of Chile’s One Hundred years of Independence (1910).

Palavras-chave : Centenary of Independence; School Aesthetics; Chilean Education; Emotional Regimes.

        · resumo em Português | Espanhol | Francês     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )