SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 issue5HEALTH EDUCATION THROUGH EXPERIENCES IN TRADITIONAL AFRICAN MATRIX COMMUNITIES: re-signification of competencesETHNIC-RACIAL RELATIONS: curriculum, evaluation, education and diversity author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Share


Revista Exitus

On-line version ISSN 2237-9460

Abstract

SOUZA, Paulo Crispim Alves de  and  FORTUNATO, Ivan. O CURRÍCULO E AS RELAÇÕES ÉTNICO-RACIAIS: um território em disputa. Rev. Exitus [online]. 2019, vol.9, n.5, pp.130-159.  Epub June 11, 2020. ISSN 2237-9460.  https://doi.org/10.24065/2237-9460.2019v9n5id1103.

Este artigo aborda questões étnico-raciais e sua relação com o currículo, pela perspectiva histórica. Apresenta-se a ideia do currículo como um território em disputa, pelo qual se busca evidenciar tensões vividas no campo curricular na batalha em prol de reconhecimentos historicamente negados. Os resultados apontam para um avanço tardio nos debates curriculares, mas com diversos embates ainda persistentes a serem superados.

Keywords : História; Educação; Teorias curriculares.

        · abstract in English | Spanish     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )