SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número5FORMAÇÃO EM SAÚDE POR MEIO DE VIVÊNCIAS EM COMUNIDADES TRADICIONAIS DE MATRIZES AFRICANAS: ressignificando competênciasRELAÇÕES ÉTNICO-RACIAIS: currículo, avaliação, educação e diversidade índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Exitus

versão On-line ISSN 2237-9460

Resumo

SOUZA, Paulo Crispim Alves de  e  FORTUNATO, Ivan. CURRICULUM AND ETHNICAL-RACIAL RELATIONSHIPS: a disputed territory. Rev. Exitus [online]. 2019, vol.9, n.5, pp.130-159.  Epub 11-Jun-2020. ISSN 2237-9460.  https://doi.org/10.24065/2237-9460.2019v9n5id1103.

This paper addresses ethnic-racial issues and their relationship to the curriculum, from historical perspective. It presents the idea of ​​the curriculum as a disputed territory, from which it seeks to highlight the tensions experienced in the curricular field in the fight for historically denied acknowledgments. The results point to a late breakthrough in the curricular debates, however, with several struggles still to be overcome.

Palavras-chave : History; Education; Curricular theories.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )