SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número4Baltasar Pardal. Fundador de La Grande Obra de Atocha, uma instituição criada para educar a mulherIdeias, conceitos, contextos: a contribuição de Reinhart Koselleck à escrita da História da Educação índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de História da Educação

versão On-line ISSN 2238-0094

Resumo

ANGERAMI, Paula Linhares. A reconstitution of John Dewey’s philosophy of education. Rev. Bras. Hist. Educ [online]. 2017, vol.17, n.4, pp.25-53. ISSN 2238-0094.  https://doi.org/10.4025/rbhe.v17n4.1016.

Abstract: John Dewey’s thought has influenced the pedagogical theories in Brazil. However, it had different interpretations in the country during the Escola Nova period. In general, these renderings discuss a learning method, and not a philosophy of education. Even, when it considers Dewey’s philosophy of education, it does not focus on its esthetics. In this article, we will present some of these interpretations and also reconstruct John Dewey’s ideas about art and esthetic experience, emphasizing his philosophy of education that is wider than a pedagogical method.

Palavras-chave : John Dewey; 1859-1952; esthetics; philosophy; education; Escola Nova.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )