SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número43Refletindo sobre a temática educação, formação de professores e suas dimensões sócio- históricas: convergências e tensõesPolíticas de formação de professores: considerações sobre sensibilidades à diversidade cultural índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Revista de Educação Pública

versión On-line ISSN 2238-2097

Resumen

TRINDADE, Rui. Educação, formação de professores e suas dimensões sócio- históricas: desafios e perspectivas. R. Educ. Públ. [online]. 2011, vol.20, n.43, pp.231-251. ISSN 2238-2097.

In this paper we propose to discuss the relationship between the scientific and pedagogical education, initial training and lifelong learning, qualifying training and experiential training within the teachers training programs. In this perspective, the discussion about these programs is an opportunity to reflect about the meanings of teacher’s profession.

Palabras clave : Teacher Training; Professional Training; Education.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )