SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número43Narrativas: contribuições para a formação de professores, para as práticas pedagógicas e para a pesquisa em educaçãoA educação básica e os desafios nas questões relacionadas com a diversidade cultural e suas práticas curriculares índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Revista de Educação Pública

versión On-line ISSN 2238-2097

Resumen

FONTOURA, Helena Amaral da. Residência pedagógica: investigação-ação com professores egressos da Faculdade de Formação de Professores da UERJ. R. Educ. Públ. [online]. 2011, vol.20, n.43, pp.307-322. ISSN 2238-2097.

"is article brings part of a research in action developed at Faculdade de Formação de Professores -UERJ- with graduates, aiming at analyze processes of professional insertion as well as supporting their career engagement. "is work configures a device for the exchange of knowledge between university and basic school, bringing the opportunity that in this cultural complex circularity arise other expertises that can respond effectively to the challenges of a teacher training geared to the strengthening of practices that allow production of meaningful and emancipatory knowledges for teaching in action.

Palabras clave : Pedagogical Residence; Teachers’ Training; Alumni; Pedagogy.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )