SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número43Narrativas: contribuições para a formação de professores, para as práticas pedagógicas e para a pesquisa em educaçãoA educação básica e os desafios nas questões relacionadas com a diversidade cultural e suas práticas curriculares índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista de Educação Pública

versão On-line ISSN 2238-2097

Resumo

FONTOURA, Helena Amaral da. Residência pedagógica: investigação-ação com professores egressos da Faculdade de Formação de Professores da UERJ. R. Educ. Públ. [online]. 2011, vol.20, n.43, pp.307-322. ISSN 2238-2097.

"is article brings part of a research in action developed at Faculdade de Formação de Professores -UERJ- with graduates, aiming at analyze processes of professional insertion as well as supporting their career engagement. "is work configures a device for the exchange of knowledge between university and basic school, bringing the opportunity that in this cultural complex circularity arise other expertises that can respond effectively to the challenges of a teacher training geared to the strengthening of practices that allow production of meaningful and emancipatory knowledges for teaching in action.

Palavras-chave : Pedagogical Residence; Teachers’ Training; Alumni; Pedagogy.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )