SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número43Residência pedagógica: investigação-ação com professores egressos da Faculdade de Formação de Professores da UERJA matemática e seu ensino no século XVII: reflexões para os dias atuais índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Revista de Educação Pública

versión On-line ISSN 2238-2097

Resumen

NEIRA, Marcos Garcia. A educação básica e os desafios nas questões relacionadas com a diversidade cultural e suas práticas curriculares. R. Educ. Públ. [online]. 2011, vol.20, n.43, pp.323-342. ISSN 2238-2097.

Exerting higher influence in the analyses of educational processes, the Cultural Studies question the persona that the hegemonic project is developing, considering the democratic and multicultural society. Acknowledging the existence of a clash of cultures inside a basic education school, we resort to a bricolage of research methods to identify and interpret eventual zones of tension. The analyzes of a curricular dynamic through a more profound knowledge of fights for significance in which it covers or to explicate, allows to suggest alternative ways to select which knowledge will take school time, as well as reorganize the pedagogical practice.

Palabras clave : Curriculum; Culture; Culture Studies.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )