SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número48Ambientes colaborativos e competitivos: o caso das olimpíadas científicas índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista de Educação Pública

versão On-line ISSN 2238-2097

Resumo

LIMA, Simone Marques  e  CARVALHO, Ademar de Lima. A formação do pedagogo no estado do Mato Grosso: um olhar para o ensino da matemática. R. Educ. Públ. [online]. 2013, vol.22, n.48, pp.165-183. ISSN 2238-2097.

This article presents a research outline about the formation of the pedagogue and the teaching of Mathematics. It is questioned: the graduated teacher in pedagogy, to teach mathematics in the Initials Years of fundamental teaching, face what challenges? In order to realize this study, it was used the questionnaire, the semistructured interview and the analysis of documents. It is analyzed the organization of curriculae of five courses of licensing in Pedagogy in the state of Mato Grosso. The result of the investigation evidences that the challenges faced reside in the teacher formation and in the school organization.

Palavras-chave : Teachers’ Formation; Pedagogy; Mathematics Teaching.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )