SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número50La relación global-local para la introducción de temáticas ambientales en la reconstitución curricular chilena.Produção do conhecimento em políticas de educação superior: o significado histórico-acadêmico da Rede Universitas/Br no Brasil e na Região Centro-Oeste. índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista de Educação Pública

versão On-line ISSN 2238-2097

Resumo

COSTA, Wanderleya Nara Gonçalves. The use of the new technologies in the mathematics lessons: the question of the teaching power. R. Educ. Públ. [online]. 2013, vol.22, n.50, pp.707-726. ISSN 2238-2097.

Abstract The text presents a reflection concerning the acceptance - or not -by part of the professors, of the speeches about the use of the new medias in mathematics teaching. The constitution of the arguments for the reflection was given by a research/extension about the mobilization of knowledge and practices of math teachers in the use of computers and other medias. The theoretical support has origin in the writings about media-education, the foucaultian studies and the Social Theory of the Learning

Palavras-chave : Teacher’s Formation; Mathematics Education and Society; Education and Technology.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )