SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número51O tutor no ensino a distância: uma forma de precarização do trabalho docente? índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista de Educação Pública

versão On-line ISSN 2238-2097

Resumo

PEREIRA, Antonio Serafim. Ensino e interdisciplinaridade: o que expressam registros, discursos e práticas. R. Educ. Públ. [online]. 2013, vol.22, n.51, pp.837-854. ISSN 2238-2097.

This paper describes an ethnographic study that sought to understand the intended meanings of innovation in the pedagogical proposal of a Gaucho school, relevant to interdisciplinary, expressed in document, speeches and teaching practices. The documents emerged that references the interdisciplinary aims to overcome the fragmentary knowledge. For teachers (questionnaires), is associated with the interdisciplinary collaborative orientation, multi-and interdisciplinary. The ethonology development interdisciplinary perspective stood transmission, circumstantial, or no mediation. Interviews with teachers, in turn, reaffirmed their initial understandings on the subject.

Palavras-chave : Innovation; Education; Interdisciplinary; Ethnography.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )