SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número52A baixa remuneração dos professores: algumas repercussões no cotidiano da sala de aulaCriatividade na pós-graduação stricto sensu: uma presença possível e necessária índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista de Educação Pública

versão On-line ISSN 2238-2097

Resumo

LANDINI, Sonia Regina  e  TROJAN, Rose M.. TALIS no Brasil, na Áustria e na Eslováquia: limites e viabilidade dos estudos comparados. R. Educ. Públ. [online]. 2014, vol.23, n.52, pp.33-49. ISSN 2238-2097.

The present paper has as goal to analyze the TALIS 2009 survey results (OECD), in particular focusing Austria, Brazil and Slovakia. We emphasize that data related with training and developing teachers, as well as data about hours of working, contractual situation, material support and number of students. We also linked our analysis to the capitalist context of organization and management of the Nation-State. From these data, we indicate the main differences and similarities, indicating the limitations and contributions of TALIS research.

Palavras-chave : TALIS; Compared Studies; Regulation; Nation-State.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )