SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número53Descolonização e direitos humanos na educaçãoRazão, corpo, existência e formação em Merleau-Ponty: contribuições para a descolonialidade do fazer pedagógico índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista de Educação Pública

versão On-line ISSN 2238-2097

Resumo

MARIN, José. Interculturalidad y descolonización del saber: el caso de las relaciones entre el saber y el poder, en el contexto de la Globalización. R. Educ. Públ. [online]. 2014, vol.23, n.53, pp.281-310. ISSN 2238-2097.

Interculturality is the mutual acknowledgement of cultures without hierarchies. It set ups the conditions to prepare the analysis of decolonization of knowledge and power inherent to it. The historical process consists of socio-cultural and politico-economical domination that doesn’t respect biodiversity or cultural diversity. The link between local knowledge and universal knowledge is the reference so decolonization in education revalues languages and cultures and adapts to its possibilities in global context taking into account revaluation of other visions of the world, value system and foundations to build its own knowledge.

Palavras-chave : Interculturality; Education; Local Knowledge and Global Knowledge; Decolonization of Knowledge.

        · resumo em Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )