SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número53  suppl.02Educação e relações étnico-raciais no Brasil: As contribuições das leis 10.639/2003 e 11.645/2008 para a decolonização do currículo escolarEntre cheias e vazantes: Trabalho, saberes e resistência em comunidades tradicionais da baixada cuiabana índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista de Educação Pública

versão On-line ISSN 2238-2097

Resumo

TOSCHI, Mirza Seabra. Inclusão digital e social: Conhecimento e cidadania. R. Educ. Públ. [online]. 2014, vol.23, n.53, suppl.02, pp.573-594. ISSN 2238-2097.

Abstract The text has the purpose of showing how inclusion policies are fragmented, reflects on the paradox of these policies and shows details of one of them. Are presented results of a research program on the One Laptop per Student (PROUCA) and theoretical reflections on the development of another research digital inclusion of older people and people with low literacy. Empirical data from PROUCA are presented from five categories of analysis. The author defends the need to create a cultural politics of difference, in which inclusion has multidimensional, as an imperative of social reconstruction.

Palavras-chave : PROUCA;; Digital and Social Inclusion; PROUCA and Digital Inclusion; Inclusion; Knowledge and Citizenship.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )