SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número57Metodologia para o estudo da formação de valores: uma investigação para além de Jean PiagetPerscrutando o educador de cada um: uma vivência à luz da percepção de agricultores agroecológicos índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista de Educação Pública

versão On-line ISSN 2238-2097

Resumo

SILVA, Solange Pereira da  e  TORRES, Artemis. Pedagogic contribution of Peasant Leagues in the history of struggles in the brazilian country. R. Educ. Públ. [online]. 2015, vol.24, n.57, pp.593-611. ISSN 2238-2097.  https://doi.org/10.2015/repub-v24n57set.dez006.

We focus on the pedagogical dimension of the Peasant Leagues and its contribution for the creation of the collective popular will in the struggle for the democratization of land access in Pernambuco, Brazil. Elements of the political-legal-economic environment are outlined as main historical influences in area and agrarian structure in Brazil, which strengthened old rural and urban oligarchies and fuelled many country conflicts.

Palavras-chave : Peasant Leagues; Social Movements; Pedagogical Dimension.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )