SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número59O Núcleo de Educação Aberta e a Distância da UFMT: uma mirada para um passado presente (1992-2005)O currículo na cultura digital: impressões de autores de materiais didáticos para formação de professores índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista de Educação Pública

versão impressa ISSN 0104-5962versão On-line ISSN 2238-2097

Resumo

ZUIN, Antônio A. S.. The Digital Culture, the Child-Teacher and the Adult-Pupil. R. Educ. Públ. [online]. 2016, vol.25, n.59, pp.329-339. ISSN 2238-2097.  https://doi.org/10.2016/repub-v25n59maio.ago007.

The current digital culture society determines the production of deep changes in the cognitive and affective dimensions which are noticed in the teacher-student relationship inside and outside schools. These modifications have been studied by many researchers of education. Given this situation, the main aim of this paper is to investigate how the development of digital culture is determining not only structural changes in the production and dissemination of knowledge but also in the identification of teachers as adult-children and pupils as children-adults.

Palavras-chave : Digital Culture; Cyberbullying; Social Networks; Internet.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )