SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número59  suppl.2As Tecnologias de Informação e Comunicação (TIC) no ensino superior: a utopia da inovação pedagógica e da modernizaçãoCurrículo e narrativas digitais em tempos de ubiquidade: criação e integração entre contextos de aprendizagem índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista de Educação Pública

versão impressa ISSN 0104-5962versão On-line ISSN 2238-2097

Resumo

BEHAR, Patricia Alejandra  e  SCHNEIDER, Daisy. Pedagogical models and Competences in Distance Education: building the MP-CompEAD. R. Educ. Públ. [online]. 2016, vol.25, n.59, suppl.2, pp.504-524. ISSN 2238-2097.  https://doi.org/10.5965/010459622559n22016504.

This article deals with pedagogical models and their constituent elements, highlighting pedagogical architecture in the context of distance education. In addition to that, we herein describe the competences required for teaching in such a context. Based on these concepts, we present a case study about the development and validation of a proposal for a pedagogical model based on competencies aimed at teachers and tutors in distance education, called MP-CompEAD. Finally, we expose the results, showing their possible contributions to the competence-building process.

Palavras-chave : Pedagogical Models; Pedagogical Architectures; Competences; Distance Education.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )