SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 número63Materialidades educam? Representações de professoras aposentadas de escolas públicas primárias (Santa Catarina, 1940-1970)Identidade docente: reflexões de professores de Química sobre a trajetória acadêmica e profissional índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista de Educação Pública

versão impressa ISSN 0104-5962versão On-line ISSN 2238-2097

Resumo

MOREIRA, Kênia Hilda. Research in the History of Education using textbooks: issues about sources, subjects and methods. R. Educ. Públ. [online]. 2017, vol.26, n.63, pp.877-903. ISSN 2238-2097.  https://doi.org/10.5965/01045962v26n632017877.

This article presents a mapping about research in the History of Education that used textbooks as a source. It used bibliographies submitted by the projects Livros Escolares and Manuales Escolares, the Capes Theses Bank, journals and conventions in Education History as sources. It divides the mapping into a quantitative and qualitative analysis. In the quantitative part it emphasize: number of productions, period, recurrence of authors, institutions, etc. In the qualitative part the focus was on content analysis of the investigations, with emphasis on emerging issues, methods, reference and temporality.

Palavras-chave : Investigations; History of Education; Textbooks.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )