SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.27 número66Representações sociais de futuros docentes sobre a Teoria da Evolução darwinistaEducação, poder e ordem: política e quotidiano numa escola de formação de professores índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista de Educação Pública

versão impressa ISSN 0104-5962versão On-line ISSN 2238-2097

Resumo

FREITAS, Mayanne Julia Tomaz; FELIX, Jeane  e  CARVALHO. Can men be feminist? Pioneer masculinity studies in Northeaster Brazil. R. Educ. Públ. [online]. 2018, vol.27, n.66, pp.861-881.  Epub 07-Maio-2019. ISSN 2238-2097.  https://doi.org/10.29286/rep.v27i66.7013.

Based on bibliographical and empirical research, this text explores the trajectories of feminist men and their identification with gender studies and the feminist movement. Towards this aim, it points out the emergence of masculinity studies and the possibility of a male feminist identity. To illustrate the inclusion of men in the feminist movement, interviews were conducted with two founders of two pioneer institutions in masculinity studies: an NGO and a university center. The interviewees envision the feminist movement as a collective political project and confirm the importance of engaging men in the struggle for gender equity.

Palavras-chave : Feminist Identity; Feminist Men; Masculinity Studies.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )