SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29Políticas públicas para formação de professores: entre conquistas, retrocessos e resistênciasFormação de professores e a Reforma do Ensino Médio: aprofundamento da (des) regulamentação da docência na Educação Profissional Técnica de Nível Médio índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista de Educação Pública

versão impressa ISSN 0104-5962versão On-line ISSN 2238-2097

Resumo

ECHALAR, Adda Daniela Lima Figueiredo; PARANHOS, Rones de Deus  e  GUIMARAES, Simone Sendin Moreira. Formation of teachers of Biology in context of brazilian academic research. R. Educ. Públ. [online]. 2020, vol.29, e7985.  Epub 02-Mar-2020. ISSN 2238-2097.  https://doi.org/10.29286/rep.v29ijan/dez.7985.

The text aims to understand the trends and gaps present in dissertations and theses (D & T) on the formation of Biology teachers in Brazil. Based on a critical and exploratory perspective, the D & T abstracts were analyzed in the Brazilian Digital Library of Theses and Dissertations (BDTD), with the following keywords: Teacher formation and Biology Teaching. The 99 papers, which composed the corpus researched, were analyzed in terms of: geographic and institutional distribution of scientific production and methodological aspects of research; and the recurrence and silencing of research on the formation of Biology teachers in Brazil.

Palavras-chave : Science; Theses; Dissertations; Teaching.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )