SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29Política do conhecimento oficial para a educação de primeira infância no Brasil e em PortugalTutoria no sistema Universidade Aberta do Brasil (UAB): uma análise dos tutores presenciais e virtuais índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista de Educação Pública

versão impressa ISSN 0104-5962versão On-line ISSN 2238-2097

Resumo

SOUZA, Clarissa Medianeira Caxambú da Rosa de  e  BRIDI, Fabiane Romano de Souza. Learning and pedagogical practice: formative processes with teachers from southern Brazil. R. Educ. Públ. [online]. 2020, vol.29, e9281.  Epub 17-Nov-2020. ISSN 2238-2097.  https://doi.org/10.29286/rep.v29ijan/dez.9281.

This paper analyzes how a teaching group conceives learning and how conceptions affect pedagogical practices. This study involved a qualitative approach through critical-collaborative action research, based on the possibilities of sensitive listening. The research emerges from the school context with teachers of a School of Basic Education of the Municipal Education Network of a municipality of Southern Brazil. The results indicate that the research participants share a conception of learning based on interaction and understand knowledge as a continuous phenomenon throughout life.

Palavras-chave : Learning; Pedagogical Practices; Formative Action; Sensitive Listening.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )