SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.31Educação Física a Distância: Propostas de Mediação Pedagógica em contextos de Aquisição de Habilidades Sensório-MotorasMúltiplas interferências nos produtos educacionais tecnológicos: uma análise no contexto do PROFQUI das regiões Nordeste e Sul índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista de Educação Pública

versão impressa ISSN 0104-5962versão On-line ISSN 2238-2097

Resumo

TREVISAN, Daniele; MACIEL, Cristiano  e  BIM, Silvia Amélia. Death, Education and Technologies: a formative experience with Computer Science students. R. Educ. Públ. [online]. 2022, vol.31, e13388.  Epub 29-Jun-2022. ISSN 2238-2097.  https://doi.org/10.29286/rep.v31ijan/dez.13388.

In this article we aim to reflect on the formative path of students in the discipline of Special Topics in Software Engineering at a public university, based on a pedagogical proposal that included studies on software engineering for the web based on themes in the domain of postmortem digital legacy. To this end, data were collected through participant observation, document analysis and a virtual questionnaire. In the study, we identified that the experience was positive both for the acquisition of knowledge about software engineering and for reflections on the importance of computer systems for digital legacy management.

Palavras-chave : Education; Death; Digital Legacy; Social Web.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )