SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número55A imagem da diferença: um estudo sobre a ilustração na literatura infantil contemporâneaPossibilidades de leitura na escola: o olhar de professores de diferentes disciplinas das séries finais do Ensino Fundamental índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Leitura: Teoria e Prática

versión On-line ISSN 2317-0972

Resumen

PIZARRO, Dione. Teatro e educação: da imersão no texto à emersão de subjetividades nos subtextos. LTP [online]. 2010, vol.28, n.55, pp.75-83. ISSN 2317-0972.

This paper presents a reflection on readers’/authors’ education through theatrical performance. In addition to that, framed on experience reports written by students from elementary school, I also discuss curriculum practices. Within this reflection process, I focus on some motivations that trigger affectivity in the theater due to the experience lived with the text and subtext provided by theatrical practice. Therefore, I regard the theater as an effective tool for an ethical and integral education.

Palabras clave : Theater; Readings; Alterity.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )